معرفی سخت افزار

راهنمای خرید و معرفی کامل بهترین کیس های کامپیوتر در سال 2021

خرید بهترین کیس کامپیوتر

هنگام خرید کیس کامپیوتر، بهترین گزینه چیزی است که علاوه بر داشتن ظاهر خوب و نور پردازی های زیبا، از قطعات کامپیوتر ما نیز در برابر گرد و غبار، کثیفی و رطوبت محافظت کند. همچنین در این کیس باید به اندازه کافی فضای تهویه در وجود داشته باشد تا بتواند قطعات را خنک نگه داشته، و کارکرد آن ها را به مطلوب ترین حالت ممکن برساند. امسال کیس های خوب و مناسبی برای انواع کامپیوتر ها معرفی شده است، ما لیستی از بهترین کیس های 2021 تهیه کرده ایم که می تواند کمک کننده باشد.

اگر به دنبال خرید کیس هستید عاقلانه ترین کار این است که بر روی یک کیس کامپیوتر درجه یک سرمایه گذاری کنید. فرقی نمی کند هدف شما ساختن یک کامپیوتر شخصی معمولی باشد یا یک کامپیوتر گیمینگ قوی به هر حال انتخاب یک کیس درجه یک و عالی برای شما در اولویت قرار دارد، زیرا این کیس است، که می تواند سلامت و کارایی دیگر قطعات شما را تضمین کند.

انتخاب یک کیس کامپیوتر که متناسب با نیاز های شما باشد کار آسانی نیست. اگر شما برای خرید کارت گرافیک و پردازنده جدید خود هزینه زیادی صرف کرده باشید، باید از آن ها به بهترین نحو ممکن مراقبت کنید. شما باید کیسی را پیدا کنید که فضایی کافی برای تهویه مناسب هوا ارائه دهد، به خصوص اگر از قطعات سنگین و قوی در سیستم خود استفاده می کنید. همچنین اگر فکر می کنید در آینده قصد ارتقاء سیستم خود را دارید، کیس شما باید دارای قسمت های خالی اضافی برای ارتقاء های آینده باشد.

اگر نمی دانید برای خرید کیس از کجا شروع کنید، جای مناسبی آمده اید زیرا ما لیستی از بهترین کیس های کامپیوتر 2021 به همراه قیمت و مشخصات آن ها تهیه کرده ایم.

کیس Corsair iCue RGB 5000X

کیس iCue RGB
بهترین و گران ترین کیس کامپیوتر 2021 مشهور به کیس شیشه ای

کیس “Corsair iCue RGB 5000X” از یک سیستم خنک کننده بسیار غنی برخوردار است و با انتخاب آن شما برای سیستم خود یک قلب شیشه ای تپنده خواهید خرید. این کیس به دلیل مشبک بودن قسمت های بالایی و پایینی اش، فضای زیادی را برای ساخت یک سیستم فوق العاده به شما ارائه می دهد. این کیس علاوه بر فضای زیاد و سیستم تهویه مناسب، از لحاظ ظاهری نیز به خوبی طراحی شده است. iCue از سه طرف با RGB Corsair ها پوشانده شده است که این RGB ها ظاهری فوق العاده براق و عظیم را به آن بخشیده اند. البته ممکن است برای برخی افراد کمی گران باشد، اما برای کسانی که اولویت اصلی آن ها تهویه مناسب هوا و وجود فضا کافی است، ارزش این قیمت را دارد.

نکات قابل توجه

مشخصات فنی
فرم کلی: mid tower
ابعاد: 520 * 245 * 520 mm
سازگار با مادربرد: ATX
پاور: Bottom mount
اتصالات: یک USB-C، دو پورت USB 3.0
به همراه ورودی و خروجی صدا
قیمت حدودی200 دلار
مزایا+طراحی فوق العاده شیک و باز
+تهویه هوای عالی
معایب-حذف و نصب قطعات داخلی و جابجایی سخت است

Fractal Design Meshify-C

کیس کامپیوتر Meshify-C
بهترین کیس mid tower

خیلی کم پیش می آید یک کامپیوتر شخصی ظاهری شبیه به Fractal Design Meshify-C داشته باشد. قسمت جلویی بدنه این کیس با ساختاری مشبک که شامل یک سری اشکال چند ضلعی خاص است، کاملاً پوشانده شده است. این قسمت مشبک به کیس ظاهری مشابه به اسپیکر ها داده است و می توان گفت Meshify-C یک کیس با ظاهر منحصر به فرد است. البته این ظاهر زیبا کارایی کیس شما را کم نمی کند، بلکه این قسمت مشبک باعث چرخش هوا شده و به دو فن از پیش تعبیه شده آن کمک می کند و همیشه نسیم خنکی در Meshify-C جریان دارد. می توان گفت با خرید این کیس، کامپیوتر شما همیشه بهترین کارایی خود را دارد و هرگز داغ نمی شود، حتی اگر با قطعات متعددی پر شده باشد.

نکات قابل توجه

مشخصات فنی
فرم کلی: mid-tower
ابعاد: 395 * 212 * 440 mm
پاور: ATX
اتصالات: دو پورت USB 3.0، همراه ورودی و خروجی صدا HD و دکمه پاور و دکمه ریستارت
فن ها: دو عدد فن Dynamic X2 GP-12
قیمت حدودی90 دلار
مزایا+با روش های جدید و مختلف طراحی شده است
+قیمت مناسب
معایب-کابل USB 3.0 خیلی کوتاه و جلو است
-فیلتر گرد و غبار PSU به سختی برداشته می شود

 NZXT H200i

قاب کامپوتر NZXT H200i
بهترین مینی کیس

محبوبیت Mini-ITX هر روز در حال افزایش است و این محبوبیت ITX، باعث می شود که Micro ATX ها هر روز به سرنگونی نزدیک تر شوند. البته این اتفاق منطقی است، زیرا با وجود کوچک بودن کمک می کند که یک رایانه کوچک مانند یک رایانه full tower کار کند. کیس جدید NZXT H در کنار Mini-ITX با داشتن ویژگی هایی نزدیک به Micro ATX ها و کار کردی مشابه با کیس های کامپیوتر mid tower، به همراه نور آرایی های RGB با کنترل کننده های داخلی و هوشمند، حسگر نویز تطبیقی و فن Grid+ V3 می تواند یک گزینه عالی برای خرید کیس باشد.

نکات قابل توجه

مشخصات فنی
فرم کلی: mini tower
ابعاد: 210 * 349 * 372 mm 
سازگار با مادربرد: Mini-ITX
پاور: PSU support
اتصالات: دو عدد USB 3.1 Gen، ورودی و خروجی صدا، سه کانال فن 10 واتی، پشتیبانی از LED RGB
و نوار های HUE + LED یا Aer RGB (به دلخواد)
فن ها : دو عدد فن Aer F120 (یکی بالا و یکی پشت کیس)
قیمت حدودی90 دلار
مزایا+دارای کنترلر RGB هوشمند
+کاهش دهنده نویز تطبیقی
معایب-کمی گران است

 Cooler Master H500P Mesh

کیس با بهترین سیستم تهویه
کیسی با قوی ترین سیستم تهویه

هنگام خرید کیس های کامپیوتر، Cooler Master ها به خنک کننده های قوی معروف اند و Cooler Master H500P Mesh را می توان جدید ترین و بهترین مدل کول مستر ها معرفی کرد. این کیس زیبا دارای RGB های متعدد و فضای خالی زیاد برای جریان هوا است، حتی در قسمت بالا و جلو آن رادیاتور های 360 میلی متری برای زمانی که به خنک کنندگی بیشتری نیاز دارید، تعبیه شده اند. علاوه بر این ها، نور پردازی های RGB و پنل جانبی شیشه ای ظاهری به شدت زیبا و جذاب را به این کیس بخشیده است.

نکات قابل توجه

مشخصات فنی
فرم کلی: Full-tower
ابعاد: 544 * 242 * 542 mm
سازگار با مادربرد: Mini-ITX یا Micro ATX یا ATX یا
 E-ATX (12 * 10.7 inches)
پاور: پایه پایین و ATX PS2
اتصالات: دو عدد USB 3.0، دو عدد USB 2.0، ورودی و خروجی صدا با پشتیبانی از HD
فن ها: دو عدد فن 2x 200 x 25mm RGB
و یک عدد فن 1x 140 x 25mm
قیمت حدودی200 دلار
مزایا+جریان هوای عالی
+نورپردازی RGB فوق العاده
معایب-به بزرگی سایر Full tower ها نیست

کیس مکعبی Antec

بهترین کیس مکعبی
بهترین کیس کامپیوتر مکعبی

بدون شک Antec Cube بهترین کیس کامپیوتر برای طرفداران Razer است. در حالی که Razer هنوز رایانه رومیزی خود را تولید نکرده است، اما طرفداران آن می توانند یک کامپیوتر گیمینگ Mini-ITX با کیس مکعبی Antec بسازند. در واقع، Antec با Razer همکاری کرد تا از طراحی شعله های سبز رنگ آن در این مینی کیس زیبا استفاده کند. کیس مکعبی Antec ظاهر فریبنده و کوچکی دارد، اما فضای زیادی برای ارتقاء های آینده شما ارائه می دهد و در مقابل به قدری جمع و جور است، که می توانید حتی با آن سفر کنید.

نکات قابل توجه

مشخصات فنی
فرم کلی: mini tower
ابعاد: 365 * 250 * 460 mm
پاور: ATX
اتصالات: دو عدد USB 3.0، دکمه پاور، ورودی و خروجی صدا
فن ها : یک عدد فن پایه خروجی عقب 120mm 
قیمت حدودی400 دلار
مزایا+فضای کافی برای تغذیه و خنک کنندگی
+کنترل فن یک پارچه
معایب-فوق العاده گران
-عملکرد آن زیاد رضایت بخش نیست

بهترین سیستم خنک کننده متعلق به کدام کیس است؟

اگر برای شما خنک نگه داشتن قطعات کامپیوتر بدون خرید خنک کننده های جانبی، گران قیمت و پیچیده اهمیت دارد، کیس های Cooler Master H500P Mesh باید در ابتدای لیست خرید شما باشند. همچنین فضای باز و فراوان آن نسبت به دیگر کیس های Mid tower می توان یک امتیاز مبثت برای آن باشد. 

کدام کیس برای کامپیوتر گیمینگ مناسب تر است؟

صادقانه بگویم، تقریباً هر موردی که در این لیست است می تواند یک انتخاب عالی برای رایانه های گیمینگ باشد. باید در نظر داشته باشید که هنگام ساختن یک کیس گیمینگ شما به دنبال چه چیزی هستید. آیا می خواهید RGB های تنوع مانند Corsair iCue RGB 5000X داشته باشید یا به دنبال تهویه هوا قوی مانند Cooler Master H500P Mesh ها هستید و یا به دنبال یک چیز کوچک و قابل حمل مانند مکعب Antec هستید. هنگام انتخاب کیس برای سیستم های گیمینگ مهم ترین فاکتور هدف و سلیقه شما است.

منبع:

www.techradar.com